Blij dat ik Rij, als uitspraak, is bekend geworden van een campagneslogan van BOVAG en RAI in de jaren '80. De grote pro auto campagne leidde tot een groei in mobiliteit en vrijheid van het individu. De campagne van het autootje met het hoedje was een groot succes. Blij dat ik Rij van nu staat los van Bovag en Rai®
2010 Offerte website voor auto onderhoud
We zijn in 2010 gestart met een offertewebsite voor auto onderhoud en autoschade. 20.000 offertes per jaar hebben we verwerkt. We hebben veel geleerd en uiteindelijk besloten deze activiteit te staken wegens te weinig belangstelling vanuit de autobranche hiervoor.
2011 Brandstofcollectief
Vervolgens hebben we gepionierd om een brandstofcollectief op te zetten, de belangstelling van leden was groot, de oliemaatschappiijen waren hierbij nog wat minder enthousiast. Het Brandstofcollectief hebben we even geparkeerd maar we blijven ambities houden op dit gebied.
2012 APK Alerts
Wist u dat de overheid jaarlijks meer dan € 25 miljoen incasseerd aan boetes voor een te late APK keurig. Dat gaat onze leden niet gebeuren. We hebben de gratis APK Alerts geïntroduceerd voor leden. In de maand voor het aflopen van de uiterste APK datum, sturen we de leden wekelijks een herinnering.
2014 Franse Tolbadges
Door Frankrijk rijden over de tolwegen in de zomer? Een drama voor de tolpoorten. Blij dat ik Rij introduceerde in 2014 de tolbadge. Een kastje om door automatisch te betalen, ook voor Nederlanders. Het blij dat ik rij effect was enorm. Een product waar iedereen erg blij van werd. Inmiddels is de tolbadge niet meer door ons leverbaar.
2014 Pechhulp
Pechhulp introduceerden we omdat we pechhulp in 1920 anders is dan anno 2015. Pechhulp moet en kan met zijn tijd mee. Niet per auto of persoonsgebonden maar voor het hele gezin en alle voertuigen. Ook introduceren we een eigen bijdrage. De pechhulpgebruiker betaalt. Pechhulp van Blij dat ik Rij is enthousiast ontvangen. En inderdaad, de pechmeldingen zijn beperkt.
2015 Parkeren
We introduceren in 2015 Parkeren. We zijn trots op onze samenwerking met de grootste parkeerorganisatie van Nederland Parkmobile. Onze leden kunnen zich aan- en afmelden via Mijn Blij dat ik Rij. Weer een dienst erbij gekoppeld. Lekker veel gemak.
2015 Autodelen
In eerste instantie wilden we graag duurzaam vervangend vervoer regelen. Dat was de insteek. Totdat we ook de kansen zagen voor onze leden om hun eigen auto (goed verzekerd) aan de buren te verhuren. Dan snijdt het mes aan 2 kanten. De pechhulp is geregeld, de auto brengt dan nog geld op. Leden kunnen zich middels 1 klik aanmelden bij MyWheels en het verdienen kan beginnen.
2016...... We zijn alweer volop bezig met nieuwe innovaties
.