Veelgestelde vragen over pechhulp.

Antwoord op uw vraag?

Hoe werkt het?

Als u lid bent van Blij dat ik Rij Pechhulp dan bieden we u 24/7 binnenland pechhulp, sleutelhulp en/of we helpen u naar een garage in de buurt. Die hulp bieden we iedereen in uw gezin en alle voertuigen op van het gezin. Dat is een gerust gevoel.

Binnenland en/of Europa

We hebben een duidelijk mening over pechhulp kosten in Nederland. Die zijn niet hoog. Dus verzekeren van de kosten vinden we onzin. Pechhulp kost maar € 60 per melding en hoe vaak komt het nou voor? Met uw lidmaatschapsgeld bekostigen we de interne organisatie, verbeteringen in het netwerk en de organisatie van uw pechhulp.

U kunt kiezen om uw Pechhulp Nederland uit te breiden met Europahulp. De kosten van pechhulp in Europa zijn dan verzekerd zónder eigen bijdrage. We weten nooit weet wie/wat u treft in het buitenland en een auto vanuit het buitenland terughalen kan heel duur uitpakken.

Opzeggen gaat net zo gemakkelijk als aanmelden. Gewoon via de website. Het lidmaatschap heeft een duur van 1 jaar. Na een jaar wordt het automatisch verlengd tenzij u aangegeven heeft er geen gebruik meer van te willen maken.

Bij pech

Bij pech belt u met de alarmcentrale 088 - 112 11 11 en meldt u de pechsituatie, de locatie en we komen eraan met de hulpmiddelen waarvan we denken dat die nodig zijn op basis van uw verhaal. U wordt snel weer op weg geholpen en daarna wordt de eigen bijdrage automatisch geïncasseerd.

In Europa belt u met onze Nederlandse alarmcentrale +31 88 - 112 11 11. Die verzorgt uw pechhulp ook in het buitenland.

Pechpas

Wij maken gebruik van de technische en digitale mogelijkheden. U ontvangt per mail een pechpas die u zelf kunt afdrukken. Als er iets verandert in uw situatie, dan kunt u dat op de website gewoon zelf wijzigen en daarna opnieuw een pechpas uitdraaien.

Binnenland

Hoe word ik lid van Blij dat ik Rij?

U kunt uitsluitend via de website lid worden van Blij dat ik Rij. Daarvoor dient u met iDeal te betalen.

Is het lidmaatschap direct geldig?

Het lidmaatschap gaat in 7 dagen na het aanmelden.

Waar komt Blij dat ik Rij me helpen bij pech?

Blij dat ik Rij Pechhulp komt u in Nederland 24 uur per dag, 7 dagen per week weer op weg helpen. Als u net over de grens < 15 kilometer staan we ook voor u klaar.

Voor wie is Blij dat ik Rij Pechhulp?

Als u beschikt over een Nederlands adres, voertuigen met Nederlands kenteken en een mogelijkheid voor online betalen, dan kunt u zich voor pechhulp lidmaatschap aanmelden.

Kan ik alleen met iDeal aanmelden en betalen?

Ja, er is geen andere mogelijkheid om uw lidmaatschap te betalen en te bevestigen. Handmatige betalingen kunnen helaas niet worden verwerkt.

Waarom betaal ik een eigen bijdrage?

Blij dat ik Rij rekent een kleine bijdrage voor het bemannen van de alarmcentrale en de kleine kantoororganisatie. De pechhulp zelf heeft u niet elk jaar nodig dus waarom zou u daar wel elk jaar voor betalen. Als u pech krijgt dan hebben we goed afspraken gemaakt zodat u goede service krijgt op elke plaats in Nederland (behalve Waddeneilanden)

Hoeveel bedraagt de eigen bijdrage?

De eigen bijdrage bij een pechoproep bedraagt € 60 per oproep.

Word ik ook geholpen met een caravan?

Het mooie van Blij dat ik Rij Pechhulp is dat alles erbij zit. Dus ook uw caravan.

Word ik ook geholpen bij pech met een camper?

Het mooie van Blij dat ik Rij Pechhulp is dat alles erbij zit. Dus ook uw camper. Het is echter wel zo dat de camper bereikbaar moet zijn met onze (zware) hulpvoertuigen.

Word ik ook geholpen met een scootmobiel?

Natuurlijk wordt u dan ook geholpen. Scootmobielen helpen we graag weer op weg of naar huis.

Word ik ook geholpen met een (elektrische) fiets?

Ja, onze partner heeft 60 lokale partners in Nederland die fietsen onderweg repareren. Pech onderweg met uw fiets is dus ook in goede handen.

Heeft Blij dat ik Rij ook sleutelhulp?

Pechhulp is natuurlijk sleutelhulp, accu's vervangen, benzine verkeerd getankt of sleutels in het slot laten zitten. We zijn wel helder; als het een grote reparatie betreft dan is de garage de aangewezen instantie. 99% van de kleine reparaties worden ter plaatse gedaan.

Krijg ik vervangend vervoer?

Als we niet in staat zijn uw auto langs de weg te maken dan helpen we u en uw auto naar een garage in de buurt binnen 25 kilometer. U kunt daar een huur- of leenauto meekrijgen of een auto huren bij onze hulpverlener mocht dat nodig zijn.

Wat is er anders dan bij anderen?

Blij dat ik Rij Pechhulp Nederland is anders omdat het geen verzekering is maar een lidmaatschap van een netwerk. U wordt geholpen, wij hebben een interessant hulptarief voor u onderhandeld. We gaan uit van de zelfredzaamheid van onze leden die voor alle zekerheid Alles in 1 Pechhulp afgesloten hebben. Als u reëel kijkt, wanneer had u nou voor het laatst pech?

Wie is Blij dat ik Rij?

Blij dat ik Rij is een merk van BlijdatikRij.nl BV. Blij dat ik Rij streeft ernaar om alle vormen van mobiliteit beschikbaar te maken onder 1 account zodat u kunt kiezen hoe u zich wilt verplaatsen. We innoveren mobiliteit op diverse manieren. Dat deden we al met een offertewebsite voor auto onderhoud en een APK alert. Daar komt nu Pechhulp Parkeren en Autodelen bij en we zijn er nog lang niet.

Als we klaar zijn kunt u met 1 login en wachtwoord uw gehele mobiliteit regelen. Van winterbanden tot chauffeursdiensten, van tanken tot sparen. Wordt lid, want u gaat er van profiteren en uw mobiliteitskosten gaan dalen. Het kan allemaal voordeliger en gemakkelijker.

Hoe werkt het bij pech onderweg?

Bij pech belt u met ons alarmnummer 088-112 11 11. De alarmcentrale luistert naar uw verhaal, beoordeelt welke hulp u nodig heeft en stuurt de specialist naar u toe. De hulpverlening wordt gemeld en aan het einde afgemeld. U ontvangt achteraf een feedback mail. Uw eigen bijdrage wordt automatisch geïncasseerd.

Heeft Blij dat ik Rij eigen hulpverleners in dienst?

We hebben partners die de hulpverlening verrichten. Gepassioneerde hulpverleners die uiterst selectief zijn en daarom door Blij dat ik Rij geselecteerd. De hulpverleners worden aangestuurd door de alarmcentrale van AA-team te Hellevoetsluis.

Blij dat ik Rij zoekt te allen tijde de beste partners bij de dienstverlening die bij vandaag past.

Wat is het alarmnummer van Blij dat ik Rij?

Ons alarmnummer is 088- 112 11 11. U beland in een keuzemenu. De eerste keuze die u krijgt gaat naar onze alarmcentralisten die u snel en efficiënt hulp bieden. Het is fijn als u uw kenteken en pechpasnummer bij de hand heeft. Leg daarom in elk voertuig daarom een pechpas.

Hoe kan ik een voertuig toevoegen of wijzigen aan mijn pechpas?

Alle veranderingen aan uw abonnement kunt u doen via de website. U draait daarna gewoon opnieuw een pechpas uit.

Ik ben mijn pechpas kwijt!

U kunt via uw login op de website meerdere pechpassen uitdraaien voor de verschillende voertuigen en personen.

Hoe lang loopt een lidmaatschap?

Uw pechhulp lidmaatschap loopt altijd tot het einde van het kalenderjaar. Lidmaatschappen die tussentijds worden opgezegd worden aan het einde van het kalenderjaar niet verlengd. U kunt van de service gebruik blijven maken tot het einde van het jaar. Restitutie is niet mogelijk. Als u niet heeft opgezegd via de website dan verlengen wij uw lidmaatschap automatisch met 1 jaar.

Hoe kan ik opzeggen?

Opzeggen kan gemakkelijk via uw login op de website. Klikt u daarvoor het menu Mijn Blij dat ik Rij, Pechhulp en opzeggen. Uw lidmaatschap zal dan op 31 december van dat jaar eindigen.

Ik ben mijn wachtwoord kwijt?

U kunt hier een nieuw wachtwoord aanvragen.

Wanneer kan ik opzeggen?

Na 1 jaar kunt u elk moment opzeggen.

Welke opzegtermijn hanteert Blij dat ik Rij?

Blij dat ik Rij hanteert na 1 jaar een opzegtermijn van 1 maand voor het einde van elk kalenderjaar. Uw opzegging moet dus voor 1 december van elk jaar binnen zijn.

Met wie werkt Blij dat ik Rij samen?

Blij dat ik Rij werkt samen met gepassioneerde hulpverleners, AA team voor de alarmcentrale voor auto's, Automobielclub von Deutschland 1895 voor de Europahulp en FietsNed voor de hulp aan (elektrische) fietsers. Alle partijen zijn ervaren en zeer gepassioneerd. Zij stonden de innovatieve gedachte van Blij dat ik Rij niet in de weg maar omarmden deze. Ze zijn zelf ook steeds op zoek naar verbetering, vernieuwing en innovatie.

Waar kan ik terecht met klachten?

Als we niet voldoen aan uw verwachting dan horen we dat graag. Bellen kan met 088-112 11 11 of mailen aan info@blijdatikrij.nl. We zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. We staan er altijd voor open om onze dienstverlening verder te verbeteren.

Hoe verleng ik mijn pechhulp lidmaatschap?

U ontvangt van ons aan het einde van een kalenderjaar een e-mail met de aankondiging van eventuele  wijzigingen voor het volgende jaar. Als u niets doet dan wordt uw lidmaatschap automatisch verlengd. De betaling vindt dan plaats middels automatisch incasso. Deze incasso wordt de eerste keer ook in uw telebankieren aangekondigd.

Mijn e-mail adres is veranderd, hoe kan ik dat veranderen?

Uw email adres kunt u wijzigen door het oude en het nieuwe email adres aan ons te versturen. Wij zullen deze wijziging doorvoeren.

Wij communiceren per e-mail en per telefoon. Het juiste e-mailadres is dus erg van belang. Ook als u meerdere adressen heeft adviseren wij u om het meest gebruikte adres te gebruiken.

Wat zijn de exacte voorwaarden van pechhulp?

Klik hier voor de voorwaarden.

Wat verstaat Blij dat ik Rij onder gezinsleden?

Uw lidmaatschap geeft al uw gezinsleden en al uw voertuigen recht op pechhulp. Gezinsleden zijn mensen die geregistreerd zijn op uw adres. Deze personen staan ook op de pechpas voor zover zo ook de auto mogen besturen.

Ik woon buiten Nederland. Geldt Alles in 1 ook voor mij?

Voor een lidmaatschap dienst u te beschikken over een Nederlands adres.

Welke voertuigen komen in aanmerking voor pechhulp?

Alle voertuigen < 3500 kg GVW, mits niet commercieel beroepsmatig gebruikt, die niet verwijtbaar pechhulp nodig hebben. Tevens komen we in actie bij pech aan, elektrische fietsen, bromfietsen, snorfietsen, scootmobielen, aanhangers, caravans en campers. Voor alle voertuigen geldt dat we streven dat we u door sleutelhulp uw weg kunnen laten vervolgen.

Ik heb meer dan 4 voertuigen, wat nu?

De pechpas staat 4 voertuigen toe. Als u meer voertuigen heeft, vult u dan de meest gebruikte voertuigen in. Mocht u met één van uw andere voertuigen onderweg zijn dan helpen we u op basis van uw pechpas graag.

Ik heb nog meer vragen! Waar kan ik het beste terecht?

Uw vragen kunt het beste stellen aan info@blijdatikrij.nl. We willen klein blijven en snel antwoorden. Mail is daar erg geschikt voor. Ook kunt u een terugbelverzoek sturen.

Europa

Kan ik ook Pechhulp Europa krijgen?

Pechhulp in Europa is in combinatie met Alles in 1 Pechhulp mogelijk. De buitenlandse kosten van eén voertuig zijn verzekerd en in het binnenland komen we u en uw gezinsleden overal en op (of in) elk voertuig direct helpen.

Wat is de dekking in Europa?

  • 2 hotelovernachtingen € 80 p.p.p.n. voor alle inzittenden
  • repatriëring van het voertuig indien nodig
  • slepenhulp van het voertuig naar een garage
  • sleutelhulp onderweg
  • repatriëring personen naar Nederland of naar vakantieadres
  • vervangend vervoer voor 7 dagen auto klasse B

Geldt de eigen bijdrage ook voor Europa pechhulp?

De eigen bijdrage is typisch Nederlands. Voor Europa geldt geen eigen bijdrage bij autopech.

In welke landen is er dekking van Europahulp?

Bekijk hiervoor de voorwaarden voor buitenlandhulp. Daar staan alle landen genoemd.

Vragen van nieuwe leden

Vragen van Leden

Vragen van nieuwe leden

Is er een leeftijdscriterium van de voertuigen bij Blij dat ik Rij?

Wij zijn blij met uw interesse in Blij dat ik Rij.
We hanteren geen leeftijdscriterium, wel een onderhoudscriterium.

Auto's van onze leden zijn goed onderhouden. Als we ter plaatse een "gebakje of barrel" aantreffen waarvan wij vinden dat de pechsituatie door de bestuurder zelf is veroorzaakt, ( wegrijden met spekgladde banden naar Frankrijk en daar met een klapband staan bijvoorbeeld) dan vergoeden we de kosten niet en binnen Nederland zijn de kosten dan geen € 60 maar de werkelijk gemaakte kosten. Het zou niet eerlijk zijn ten opzichte van de andere leden om dit te vergoeden.

Pech moet echt pech zijn, zie regels van de voorwaarden voor de definitie.
Terug naar boven

Hoelang is de wachttijd voordat het recht op pechhulp ingaat?

We zijn blij met uw interesse in ons pechhulp pakket.

Er geldt een wachttijd van 7 dagen voordat het recht op pechhulp ingaat. De 7 (kalender)dagen regel geldt niet  voor het Europa pakket, daar geldt 14 dagen wachttijd. Er kan aanvullende informatie worden gevraagd bij pech, als die korte tijd na aanmelding wordt gemeld. We willen niet dat andere leden de dupe zijn van misbruik.
Terug naar boven

Waarom is de abonnementsprijs niet evenredig met het jaar?

Het tarief voor een jaarabonnement is een gemiddelde prijs. Meldt u zich vroeg in het jaar aan dan heeft u een klein voordeel, stapt u later in dan heeft u een klein nadeel.

Er zijn voor ons 3 redenen om met een gemiddelde prijs per jaar te werken:
  1. Het bedrag zelf is niet heel groot. Een maandelijkse aanpassing levert voor het nieuwe lid daardoor ook relatief weinig op.
  2. Maandelijkse aanpassingen zijn erg duur. Het is arbeidsintensief om onze marketinguitingen aan te passen waardoor de organisatiekosten oplopen waardoor het tarief ongewenst omhoog gaat. Daarnaast creëren we op deze manier 1 incassomoment per jaar ipv 12 of 24. Elk incassomoment is erg arbeidsintensief en verhoogd dus ook de kosten van het abonnement.
  3. Onze leden hebben alleen het eerste jaar met deze situatie te maken. Bij verlengingen speelt dit niet. Blij dat ik Rij staat voor gemak en voordeel. Dat voordeel is op deze handelswijze het grootst.
Terug naar boven

Welk veiligheidscertificaat heeft Blij dat ik Rij

Blij dat ik Rij is gecertificeerd door Geotrust.
Terug naar boven

Kan ik ook achteraf Europa pakket toevoegen?

Upgraden kan altijd via de website. Inloggen, klikken op wijzigen pechhulp en doorloop de stappen nogmaals ter controle. Er kan 1 kenteken worden opgegeven voor Europa. De meerprijs is € 60. Ook het Europa pakket is geldig per kalenderjaar. Denk eraan, voor vervangend vervoer vereist de verhuurder van de huurauto een creditcard.
Terug naar boven

Is de hulp aan voertuigen in Nederland anders dan in Europa?

Als u lid bent van Blij dat ik Rij Pechhulp Nederland dan wordt u in Nederland geholpen op naam en/of op kenteken. Dus iemand anders in uw auto (kenteken) wordt geholpen maar ook u (op naam) in een auto van een ander.

Voor Europa (pakket Europa is inclusief Nederland) geldt dat u vooraf 1 kenteken opgeeft en daarvoor verzekerd bent voor de kosten van hulp in Europa, hulp in Nederland zoals hierboven vermeldt.
Terug naar boven

Wat is de ingangsdatum recht op pechhulp?

Uw recht op pechhulp in Nederland gaat in, 7 dagen na uw betaling van het lidmaatschap, voor Europa pechhulp geldt 14 dagen. Dit is een maatregel om misbruik te voorkomen. U heeft in die tijd ook nog de gelegenheid om even uw auto na te laten kijken zodat u zeker weet dat u er alles aan gedaan heeft om autopech te voorkomen.
Terug naar boven

Europadekking voor 1 kenteken?

Het Europa pakket is kentekengebonden en kan maximaal 1x per jaar worden gewijzigd. Er mogen dus wel meerdere bestuurders met de auto rijden. De kosten zijn verzekerd conform de voorwaarden.

Binnen Nederland geldt natuurlijk wel auto en/of persoonsgebonden pechhulp met een eigen bijdrage bij pech van € 60. Maar u heeft bijna nooit pech, toch?

Als u het Europapakket neemt is dat inclusief Nederland dekking.
Terug naar boven

Kan ik ook alleen fietshulp afsluiten?

Fietshulp is een dienst die we leveren als er ook een auto is geregistreerd. Fietshulp kunnen we alleen in Nederland aanbieden. De kosten van hulp bij pech zijn € 60 per oproep net als bij auto pechhulp. In het geval van fietshulp schakelen we een gespecialiseerd fietsnetwerk in om te helpen.
Terug naar boven

Wat houdt het recht op pechhulp in? Slepen of verhelpen?

Bij pech onderweg proberen wij u natuurlijk langs de weg weer mobiel te krijgen, in 90% van de gevallen lukt dat. Lukt het niet dan brengen we de auto naar een garage van uw voorkeur, binnen een straal van 25 kilometer van de plaats waar u pech heeft. Eventueel brengen wij u naar een openbaar vervoer locatie. Er zijn geen bijkomende kosten, tenzij u een extra auto wilt huren of de auto verder weg wil laten brengen. Maar dat kunt u op dat moment beslissen.
Terug naar boven

Is de caravan ook voor pechhulp verzekerd?

Als u met een aanhanger of caravan onderweg gaat dan zijn daar wat extra aandachtspunten.

Bij pech aan uw auto komen we u helpen in het buitenland en slepen we indien nodig ook de caravan mee naar de stalling- of reparatie locatie.

Bij het inzetten van een huurauto als vervangend vervoer moet u rekening houden dat u een bijbetaling zou moeten doen omdat het Europa pakket voorziet in een klasse B auto (Polo, Fiësta) en die veelal niet voldoende krachtig zijn om een caravan te trekken. De grotere huurauto wordt dan deels door Blij dat ik Rij vergoed, het meerdere is voor uw eigen rekening.

Kosten die ontstaan door pech aan de caravan of aanhanger vallen niet onder de dekking. Dit komt zo weinig voor en kan zo gemakkelijk worden voorkomen dat wij dit een onzinverzekering noemen. Daar werken we niet aan mee.

Binnen Nederland heeft u wel recht op hulp met pech van auto én caravan of aanhanger.
Terug naar boven

Wie heeft er recht op pechhulp?

Blij dat ik Rij Pechhulp geeft zowel de personen op de pechpas als de voertuigen op de pechpas recht op pechhulp. Dus uw auto met een andere bestuurder of uw bestuurders in een andere auto kan ook. Belangrijk is dat de personen deel uitmaken van uw gezin.
Terug naar boven

Vragen van Leden

Kan de APK alert ook uit?

Ja, dat kan. Er zijn 2 mogelijkheden, definitief uit of alleen voor dit jaar geen meldingen meer. Beide mogelijkheden kun je via de website kiezen. Voorkom een boete! De boete voor te late APK is hoog. Kijk op www.boetes.nl
Terug naar boven

Hoe kan ik opzeggen?

Opzeggen moet naar ons idee gemakkelijker zijn dan aanmelden. Gewoon omdat we er zelf een hekel aan hebben als we zelf veel moeite moeten doen bij andere lidmaatschappen om op te zeggen. U krijgt ook geen reminders om toch nog weer lid te worden. We vertrouwen erop dat u weer terug komt als het nodig is. 

We willen graag feedback van u om te weten of we de verder diensten aan moeten passen aan de wensen van onze leden. Dus de reden van vertrek vinden we erg interessant.

Opzeggen kan op verschillende manieren:
Stuur een opzegmail met vermelding van uw pechpasnummer.
Zeg op via de website via Mijn Blij!

Na uw opzegging loopt uw lidmaatschap door tot 31 december van dat jaar. U krijgt geen verlengingsvoorstel en geen restitutie.
Terug naar boven

Waarom ontvang ik geen restitutie van het resterende lidmaatschapsbedrag?

Het lidmaatschap betreft een kalenderjaar. Opzegging is geregistreerd en verwerkt. Restitutie vindt niet plaats omdat we een lidmaatschapsprijs hebben gebaseerd op een gemiddelde jaarprijs.

Er zijn voor ons 3 argumenten om met een gemiddelde prijs per jaar te werken:
  1. Het lidmaatschapsbedrag is niet heel groot. Een maandelijkse aanpassing levert voor het lid daardoor ook relatief weinig op.
  2. Restituties zijn erg duur. Het is arbeidsintensief om restituties te berekenen en te verwerken voor onze kleine kantoororganisatie waardoor de organisatiekosten zouden oplopen waardoor het jaartarief ongewenst omhoog gaat.
  3. De kosten van restitutie zijn veelal hoger dan de restitutie zelf.
Omdat we niemand op kosten willen jagen werken we daarom met een jaarlidmaatschap met een gemiddelde prijs.
Terug naar boven

Ik heb een andere auto, wat moet ik doen?

U wilt een ander voertuig registreren voor pechhulp. Als u inlogt op de website in Mijn BlijdatikRij kunt u het kenteken omzetten bij het onderdeel Mijn Voertuigen. Voeg uw nieuwe voertuig toe en verwijder het oude voertuig. Uw kenteken voor Europa pechhulp kunt u maximaal 1x per jaar wijzigen. Voor Pechhulp Nederland kunt u onbeperkt kentekens wijzigen.
Terug naar boven