Als u lid bent van Blij dat ik Rij Pechhulp dan bieden we u 24/7 binnenland pechhulp, sleutelhulp en/of we helpen u naar een garage in de buurt. Die hulp bieden we iedereen in uw gezin en alle voertuigen op van het gezin. Dat is een gerust gevoel.
We hebben een duidelijk mening over pechhulp kosten in Nederland. Die zijn niet hoog. Dus verzekeren van de kosten vinden we onzin. Pechhulp kost maar € 59,95 per melding en hoe vaak komt het nou voor? Met uw abonnementsgeld bekostigen we de interne organisatie, verbeteringen in het netwerk en de organisatie van uw pechhulp.
U kunt kiezen om uw Pechhulp Nederland uit te breiden met Europahulp. De kosten van pechhulp in Europa zijn dan verzekerd zónder eigen bijdrage. We weten nooit weet wie/wat u treft in het buitenland en een auto vanuit het buitenland terughalen kan heel duur uitpakken.
Opzeggen gaat net zo gemakkelijk als aanmelden. Gewoon via de website. Het abonnement heeft een duur van 1 jaar. Na een jaar wordt het automatisch verlengd tenzij u aangegeven heeft er geen gebruik meer van te willen maken.
Bij pech belt u met de alarmcentrale 088 - 112 11 11 en meldt u de pechsituatie, de locatie en we komen eraan met de hulpmiddelen waarvan we denken dat die nodig zijn op basis van uw verhaal. U wordt snel weer op weg geholpen en daarna wordt de eigen bijdrage automatisch geïncasseerd.
In Europa belt u met onze Nederlandse alarmcentrale +31 88 - 112 11 11. Die verzorgt uw pechhulp ook in het buitenland.
Wij maken gebruik van de technische en digitale mogelijkheden. U ontvangt per mail een pechpas die u zelf kunt afdrukken. Als er iets verandert in uw situatie, dan kunt u dat op de website gewoon zelf wijzigen en daarna opnieuw een pechpas uitdraaien.
U kunt uitsluitend via de website lid worden van Blij dat ik Rij. Daarvoor dient u met iDeal te betalen.
Het abonnement gaat in 7 dagen na het aanmelden.
Blij dat ik Rij Pechhulp komt u in Nederland 24 uur per dag, 7 dagen per week weer op weg helpen. Als u net over de grens < 15 kilometer staan we ook voor u klaar.
Als u beschikt over een Nederlands adres, voertuigen met Nederlands kenteken en een mogelijkheid voor online betalen, dan kunt u zich voor een pechhulp abonnement aanmelden.
Ja, er is geen andere mogelijkheid om uw abonnement te betalen en te bevestigen. Handmatige betalingen kunnen helaas niet worden verwerkt.
Blij dat ik Rij rekent een kleine bijdrage voor het bemannen van de alarmcentrale en de kleine kantoororganisatie. De pechhulp zelf heeft u niet elk jaar nodig dus waarom zou u daar wel elk jaar voor betalen. Als u pech krijgt dan hebben we goed afspraken gemaakt zodat u goede service krijgt op elke plaats in Nederland (behalve Waddeneilanden)
De eigen bijdrage bij een pechoproep bedraagt € 59,95 per oproep.
Het mooie van Blij dat ik Rij Pechhulp is dat alles erbij zit. Dus ook uw caravan.
Het mooie van Blij dat ik Rij Pechhulp is dat alles erbij zit. Dus ook uw camper. Het is echter wel zo dat de camper bereikbaar moet zijn met onze (zware) hulpvoertuigen.
Natuurlijk wordt u dan ook geholpen. Scootmobielen helpen we graag weer op weg of naar huis.
Ja, onze partner heeft 60 lokale partners in Nederland die fietsen onderweg repareren. Pech onderweg met uw fiets is dus ook in goede handen.
Pechhulp is natuurlijk sleutelhulp, accu's vervangen, benzine verkeerd getankt of sleutels in het slot laten zitten. We zijn wel helder; als het een grote reparatie betreft dan is de garage de aangewezen instantie. 99% van de kleine reparaties worden ter plaatse gedaan.
Als we niet in staat zijn uw auto langs de weg te maken dan helpen we u en uw auto naar een garage in de buurt binnen 25 kilometer. U kunt daar een huur- of leenauto meekrijgen of een auto huren bij onze hulpverlener mocht dat nodig zijn.
Blij dat ik Rij Pechhulp Nederland is anders omdat het geen verzekering is maar een abonnement op een netwerk. U wordt geholpen, wij hebben een interessant hulptarief voor u onderhandeld. We gaan uit van de zelfredzaamheid van onze leden die voor alle zekerheid 'Alles in 1 Pechhulp' afgesloten hebben. Als u reëel kijkt, wanneer had u nou voor het laatst pech?
Blij dat ik Rij is een merk van BlijdatikRij.nl BV. Blij dat ik Rij streeft ernaar om alle vormen van mobiliteit beschikbaar te maken onder 1 account zodat u kunt kiezen hoe u zich wilt verplaatsen. We innoveren mobiliteit op diverse manieren. Dat deden we al met een offertewebsite voor auto onderhoud en een APK alert. Daar komt nu Pechhulp Parkeren en Autodelen bij en we zijn er nog lang niet.
Als we klaar zijn kunt u met 1 login en wachtwoord uw gehele mobiliteit regelen. Van winterbanden tot chauffeursdiensten, van tanken tot sparen. Wordt lid, want u gaat er van profiteren en uw mobiliteitskosten gaan dalen. Het kan allemaal voordeliger en gemakkelijker.
Bij pech belt u met ons alarmnummer 088-112 11 11. De alarmcentrale luistert naar uw verhaal, beoordeelt welke hulp u nodig heeft en stuurt de specialist naar u toe. De hulpverlening wordt gemeld en aan het einde afgemeld. U ontvangt achteraf een feedback mail. Uw eigen bijdrage wordt automatisch geïncasseerd.
We hebben partners die de hulpverlening verrichten. Gepassioneerde hulpverleners die uiterst selectief zijn en daarom door Blij dat ik Rij geselecteerd. De hulpverleners worden aangestuurd door de alarmcentrale van AA-team te Hellevoetsluis.
Blij dat ik Rij zoekt te allen tijde de beste partners bij de dienstverlening die bij vandaag past.
Ons alarmnummer is 088- 112 11 11. U beland in een keuzemenu. De eerste keuze die u krijgt gaat naar onze alarmcentralisten die u snel en efficiënt hulp bieden. Het is fijn als u uw kenteken en pechpasnummer bij de hand heeft. Leg daarom in elk voertuig daarom een pechpas.
Alle veranderingen aan uw abonnement kunt u doen via de website. U draait daarna gewoon opnieuw een pechpas uit.
U kunt via uw login op de website meerdere pechpassen uitdraaien voor de verschillende voertuigen en personen.
Uw pechhulp abonnement loopt altijd tot één jaar na de aangegeven ingangsdatum. Abonnementen die tussentijds worden opgezegd worden aan het einde van de looptijd niet verlengd. U kunt van de service gebruik blijven maken tot het einde van de looptijd. Restitutie is niet mogelijk. Als u niet heeft opgezegd via de website dan verlengen wij uw abonnement automatisch met 1 jaar.
Opzeggen kan gemakkelijk via uw account op de website van Blij dat ik Rij. Klikt u daarvoor het menu Mijn Blij!, Pechhulp en Opzeggen. Uw abonement zal dan per einde looptijd eindigen.
U kunt hier een nieuw wachtwoord aanvragen.
Na 1 jaar kunt u elk moment opzeggen.
Blij dat ik Rij hanteert een opzegtermijn van 1 maand vóór de einddatum van uw abonnement. Uw opzegging moet dan dus bij ons binnen zijn anders wordt uw abonnement volgens de voorwaarden automatisch verlengd met één jaar.
Blij dat ik Rij werkt samen met gepassioneerde hulpverleners, AA team voor de alarmcentrale voor auto's, Automobielclub von Deutschland 1895 voor de Europahulp en FietsNed voor de hulp aan (elektrische) fietsers. Alle partijen zijn ervaren en zeer gepassioneerd. Zij stonden de innovatieve gedachte van Blij dat ik Rij niet in de weg maar omarmden deze. Ze zijn zelf ook steeds op zoek naar verbetering, vernieuwing en innovatie.
Als we niet voldoen aan uw verwachting dan horen we dat graag. Bellen kan met 088-112 11 11 of mailen aan info@blijdatikrij.nl. We zullen zo spoedig mogelijk contact met u opnemen. We staan er altijd voor open om onze dienstverlening verder te verbeteren.
U ontvangt van ons 1 maand vóór de einddatum van uw abonnement een e-mail met de aankondiging van eventuele wijzigingen voor de volgende periode van 1 jaar. Als u niets doet dan wordt uw abonnement automatisch verlengd. De betaling vindt dan plaats middels automatische incasso. Deze incasso wordt ook aangekondigd.
Uw email adres kunt u wijzigen door het oude en het nieuwe email adres aan ons te versturen. Wij zullen deze wijziging doorvoeren.
Wij communiceren per e-mail en per telefoon. Het juiste e-mailadres is dus erg van belang. Ook als u meerdere adressen heeft adviseren wij u om het meest gebruikte adres te gebruiken.
Klik hier voor de voorwaarden.
Uw abonnement geeft al uw gezinsleden en al uw voertuigen recht op pechhulp. Gezinsleden zijn mensen die geregistreerd zijn op uw adres. Deze personen staan ook op de pechpas voor zover zo ook de auto mogen besturen.
Voor een abonnement dient u te beschikken over een Nederlands adres.
Alle voertuigen < 3500 kg GVW, mits niet commercieel beroepsmatig gebruikt, die niet verwijtbaar pechhulp nodig hebben. Tevens komen we in actie bij pech aan, elektrische fietsen, bromfietsen, snorfietsen, scootmobielen, aanhangers, caravans en campers. Voor alle voertuigen geldt dat we streven dat we u door sleutelhulp uw weg kunnen laten vervolgen.
De pechpas staat 4 voertuigen toe. Als u meer voertuigen heeft, vult u dan de meest gebruikte voertuigen in. Mocht u met één van uw andere voertuigen onderweg zijn dan helpen we u op basis van uw pechpas graag.
Uw vragen kunt het beste stellen aan info@blijdatikrij.nl. We willen klein blijven en snel antwoorden. Mail is daar erg geschikt voor. Ook kunt u een terugbelverzoek sturen.
Pechhulp in Europa is in combinatie met Alles in 1 Pechhulp mogelijk. De buitenlandse kosten van eén voertuig zijn verzekerd en in het binnenland komen we u en uw gezinsleden overal en op (of in) elk voertuig direct helpen.
De eigen bijdrage is typisch Nederlands. Voor Europa geldt geen eigen bijdrage bij autopech.
Bekijk hiervoor de voorwaarden voor buitenlandhulp. Daar staan alle landen genoemd.
Wij zijn blij met uw interesse in Blij dat ik Rij.
We hanteren geen leeftijdscriterium, wel een onderhoudscriterium.
Auto's van onze leden zijn goed onderhouden. Als we ter plaatse een "gebakje of barrel" aantreffen waarvan wij vinden dat de pechsituatie door de bestuurder zelf is veroorzaakt, ( wegrijden met spekgladde banden naar Frankrijk en daar met een klapband staan bijvoorbeeld) dan vergoeden we de kosten niet en binnen Nederland zijn de kosten dan geen € 59,95 maar de werkelijk gemaakte kosten. Het zou niet eerlijk zijn ten opzichte van de andere leden om dit te vergoeden.
Pech moet echt pech zijn, zie regels van de voorwaarden voor de definitie.
Terug naar boven
We zijn blij met uw interesse in ons pechhulp pakket.
Er geldt een wachttijd van 7 dagen voordat het recht op pechhulp ingaat. De 7 (kalender)dagen regel geldt niet voor het Europa pakket, daar geldt 14 dagen wachttijd. Er kan aanvullende informatie worden gevraagd bij pech, als die korte tijd na aanmelding wordt gemeld. We willen niet dat andere leden de dupe zijn van misbruik.
Terug naar boven
Blij dat ik Rij is gecertificeerd door Geotrust.
Terug naar boven
Upgraden kan altijd via de website. Inloggen, klikken op wijzigen pechhulp en doorloop de stappen nogmaals ter controle. Er kan 1 kenteken worden opgegeven voor Europa. De meerprijs is € 60,-. Ook het Europa pakket is geldig tot het einde van de al geldende looptijd. Denk eraan, voor vervangend vervoer vereist de verhuurder van de huurauto een creditcard.
Terug naar boven
Als u lid bent van Blij dat ik Rij Pechhulp Nederland dan wordt u in Nederland geholpen op naam en/of op kenteken. Dus iemand anders in uw auto (kenteken) wordt geholpen maar ook u (op naam) in een auto van een ander.
Voor Europa (pakket Europa is inclusief Nederland) geldt dat u vooraf 1 kenteken opgeeft en daarvoor verzekerd bent voor de kosten van hulp in Europa, hulp in Nederland zoals hierboven vermeldt.
Terug naar boven
Uw recht op pechhulp in Nederland gaat in, 7 dagen na uw betaling van het abonnement, voor Europa pechhulp geldt 14 dagen. Dit is een maatregel om misbruik te voorkomen. U heeft in die tijd ook nog de gelegenheid om even uw auto na te laten kijken zodat u zeker weet dat u er alles aan gedaan heeft om autopech te voorkomen.
Terug naar boven
Het Europa pakket is kentekengebonden en kan maximaal 1x per periode worden gewijzigd. Uit een gezin die op het zelfde adres wonen mogen meerdere bestuurders met de auto rijden. De kosten zijn verzekerd conform de voorwaarden. Voor zakelijk gebruik waaronder o.a. verhuur en deelauto is geen recht op Europadekking.
Binnen Nederland geldt natuurlijk wel auto en/of persoonsgebonden pechhulp met een eigen bijdrage bij pech van € 59,95. Maar u heeft bijna nooit pech, toch?
Als u het Europapakket neemt is dat inclusief Nederland dekking.
Terug naar boven
Fietshulp is een dienst die we leveren als er ook een auto is geregistreerd. Fietshulp kunnen we alleen in Nederland aanbieden. De kosten van hulp bij pech zijn € 59,95 per oproep net als bij auto pechhulp. In het geval van fietshulp schakelen we een gespecialiseerd fietsnetwerk in om te helpen.
Terug naar boven
Bij pech onderweg proberen wij u natuurlijk langs de weg weer mobiel te krijgen, in 90% van de gevallen lukt dat. Lukt het niet dan brengen we de auto naar een garage van uw voorkeur, binnen een straal van 25 kilometer van de plaats waar u pech heeft. Eventueel brengen wij u naar een openbaar vervoer locatie. Er zijn geen bijkomende kosten, tenzij u een extra auto wilt huren of de auto verder weg wil laten brengen. Maar dat kunt u op dat moment beslissen.
Terug naar boven
Als u met een aanhanger of caravan onderweg gaat dan zijn daar wat extra aandachtspunten.
Bij pech aan uw auto komen we u helpen in het buitenland en slepen we indien nodig ook de caravan mee naar de stalling- of reparatie locatie.
Bij het inzetten van een huurauto als vervangend vervoer moet u rekening houden dat u een bijbetaling zou moeten doen omdat het Europa pakket voorziet in een klasse B auto (Polo, Fiësta) en die veelal niet voldoende krachtig zijn om een caravan te trekken. De grotere huurauto wordt dan deels door Blij dat ik Rij vergoed, het meerdere is voor uw eigen rekening.
Kosten die ontstaan door pech aan de caravan of aanhanger vallen niet onder de dekking. Dit komt zo weinig voor en kan zo gemakkelijk worden voorkomen dat wij dit een onzinverzekering noemen. Daar werken we niet aan mee.
Binnen Nederland heeft u wel recht op hulp met pech van auto én caravan of aanhanger.
Terug naar boven
Blij dat ik Rij Pechhulp geeft zowel de personen op de pechpas als de voertuigen op de pechpas recht op pechhulp. Dus uw auto met een andere bestuurder of uw bestuurders in een andere auto kan ook. Belangrijk is dat de personen deel uitmaken van uw gezin.
Terug naar boven
Ja, dat kan. Er zijn 2 mogelijkheden, definitief uit of alleen voor dit jaar geen meldingen meer. Beide mogelijkheden kun je via de website kiezen. Voorkom een boete! De boete voor te late APK is hoog. Kijk op www.boetes.nl
Terug naar boven
Opzeggen moet naar ons idee gemakkelijker zijn dan aanmelden. Gewoon omdat we er zelf een hekel aan hebben als we zelf veel moeite moeten doen bij andere abonnementen om op te zeggen. U krijgt ook geen reminders om toch nog weer lid te worden. We vertrouwen erop dat u weer terug komt als het nodig is.
We willen graag feedback van u om te weten of we de verder diensten aan moeten passen aan de wensen van onze leden. Dus de reden van vertrek vinden we erg interessant.
Opzeggen kan op verschillende manieren:
Stuur een opzegmail met vermelding van uw pechpasnummer.
Zeg op via de website via Mijn Blij!
Na uw opzegging loopt uw abonnement door tot de einddatum. U krijgt geen verlengingsvoorstel en geen restitutie.
Terug naar boven
Voor de meldkamer wordt een jaarabonnement afgesloten en voor Europahulp houden wij rekening dat bij particuliergebruik maar gemiddeld 3 weken in het buitenland wordt gereden. Na de vakantie de Europahulp opzeggen is daarom uitgesloten. Langdurig verblijf in het buitenland is derhalve ook niet gedekt in het buitenland.
Terug naar boven
U wilt een ander voertuig registreren voor pechhulp. Als u inlogt op de website kunt u in Mijn Blij! het kenteken omzetten bij het onderdeel Mijn Voertuigen. Voeg uw nieuwe voertuig toe en verwijder het oude voertuig. Uw kenteken voor Europa pechhulp kunt u maximaal 1x per periode wijzigen. Voor Pechhulp Nederland kunt u onbeperkt kentekens wijzigen.
Terug naar boven